Kas gaasiga sõitmine rikub auto mootorit?
Gaasiga sõitmine ei riku mootorit, kui gaasiseade on õigesti paigaldatud ja õigesti häälestatud.

Mõningatel mootoritel, mille sisse- ja väljalaske klapid ei ole hüdrokompensaatoritega varustatud on mõistlik ka kasutada lisaõlitus seadet. See õli mida pihustatakse koos gaasiga igassse silindrisse eraldi parandab klappide soojus juhtivust, hoiab ära klappide väljavenimise ja klapipesade kulumise.

Vanematel autodel, millel on mingil määral õlikulu ja mootori õlitus õli pääseb silindrisse, hoiab lisaõlituseadme õli ära ka klappidele tekkiva põlenud mootori õli jääkide tekke. Meie pakume lisaõlitus seadmena täis elektroonilist Prins ValveCare seadet: http://www.prinsautogas.com/en/products/valvecare/valvecare.html

Kuhu paigaldatakse vedelgaasi paak?
Vedelgaasi paaki saab paigaldada esmajärgus tagavararatta asemele toroidse kujuga. Kui tagavaratta pesa ei ole või ei soovi seda kasutada, siis saab ka paigaldada tagumise istmerea taha või mõnesse teise sobivasse kohta silindrilise paagi.

Arvesse tuleb ka võtta, et vedelgaasi paagid täituvad 80%

Millistele autodele saab paigaldada gaasiseadet?
Vedelgaasiseadet saab paigaldada enamus bensiini mootoriga autodele, saab ka paigaldada kaasaegsetele otse-sissepritse mootoritele, kui selline seade on välja töötatud gaasiseadmete tootja poolt. Otse-sissepritse mootoritele on gaasiseadmed olemas järgmistele markidele: Audi, VW, Seat, Škoda, Opel. Diislitele saab ja on otstarbekas paigaldada gaasiseade rasketehnikale nagu veoautod, bussid, karjääritehinka jne. Üld reegel diisli paigalduse juures on, et keskmine tunni või 100km kütuse kulu oleks vähemalt 25L.

Mis on LPG, CNG, LNG, CBG, LBG
Esimene vahe on keemilisestes ühendites. Maagaas on metaan CH4 – sisaldus vähemalt 97%, autos kasutatuna kututakse seda CNG ( Compressed Natural Gas) ehk surugaas ning paagis on gaas rõhu all 200bar. LNG on vähem levinud, samuti maagaas, kuid veeldatud kujul ehk paagis olev gaas säilitab madalat temperatuurim -162 °C. Eesti keeles kutsutakse seda gaasi veeldatud maagaasiks. Maagaasi saadakse maagaasi maardlatest maapõuest.

CBG on biosurugaas ja LBG on veeldatud biogaas, toodetud bioloogilistest jäätmetest. Oktaan arv 130.

Kõige enam levinud on LPG, mis tuleb lühendist Liqufied Petrol Gas, ehk veeldatud naftagaas.

Enamasti kutsutakse seda lihtsalt vedelgaasiks. Vedelgaas koosneb kahest komponendist: propaanist C3H8 ja butaanist C4H10, nende suhe vastavalt tavaliselt suvisel ajal 55/45% ja talvel 60/40% , see võib ka erineda regiooniti. Oktaan arv 99-102.

Mis vahe on Vedelgaasil ja Maagaasil ning kumma kasuks otsustada?
Vedelgaas on bensiinile kõige lähem alternatiivkütus. Vedelgaasiga auto sõiduomadused ei muutu. Läbisõit ühe tankimisega jääb samasse suurusjärkku kui ka bensiiniga olenevalt milline paak valida.

Maagaasi auto tänu oma oktaan arvule vajab süüte reguleerimist, et auto sõiduomadused jääksid samaks. Süüteregulaatorit kahjuks kõigile autodele ei ole võimalik paigaldada, kuna auto enda juhtplokk võib hakata selle vastu töötama või

tuvastab reguleeringu veana. Tavalise sõiduauto läbisõit ühe tankimisega jääb vahemikku 150-200km olenevalt paagi suurusest ja kütuse kulust.

Täpsete majanduslike võrdluste saamiseks kasutage meie kokkuhoiu kalkulaatorit.

Kuhu paigaldatakse maagaasi paak?
Maagaasi paagid on alati silindri kujulised seega nende paigutus on suhetliselt piiratud ja valdavalt tuleb need paigutata sõiduautode puhul tagumise istmerea taha.

Kas kütusekulu kasvab gaasiga sõites ja kui palju?
Vedelgaasiga sõites kütuse kulu suureneb 20%, seda peab arvestama ka kokkuhoidu arvestades, ehk kui LPG liiter maksab 0,77 €, siis tegelik raha kulu ekvivalet bensiiniga oleks 0,924€

Maagaasi müüakse killogrammides – üks kilo CNG on võrdne 1,35 liitri bensiiniga ehk kui 1 kg CNG-d maksab 0,77€, siis tegelik ekvalent benisiiniga hind oleks 0,57€

Kütuse määrimisomadused?
Sellest hetkest peale kui võeti kasutusele plii vabad bensiinid ei määri kütus mootoris ühtegi komponenti. Mootoris määrimist vajavaid komponente määrib mootori õli.